Phone: +36 20 292 48 29     Email: info@eckonyveloiroda.hu

SZJA bevallás

A magánszemélyek személyi jövedelemadó bevallása (rövidített nevén SZJA bevallás) minden évben központi kérdés, amely a lakosság valamivel több, mint 50%-át érinti. Az SZJA mértéke 2016-tól 15% és a bevallásokat idén először a NAV is elkészíti. Ha biztosra akar menni és adóbírság vagy mulasztási bírság nélkül szeretné megúszni a 2016. évi SZJA bevallását, forduljon hozzánk bizalommal!

SZJA bevallás

A személyi jövedelemadóról:

A személyi jövedelemadózás szabályait az 1995. évi CXVII. törvény szabályozza. A személyi jövedelemadó nem más, mint a magánszemélyek jövedelmét terhelő adó, amelyet a magánszemélyeknek kell fizetniük. Főszabály szerint a magánszemély minden jövedelme adóköteles. Ettől eltérő rendelkezést csak törvény mondhat ki. Az adó alapja az adóköteles bevételből a törvény szerint megállapított jövedelem.

Az szja megfizetésével a magánszemélyek alkotmányos kötelezettségüknek megfelelően hozzájárulnak a közteherviseléshez.Célja az állami feladatok ellátásához szükséges adóbevétel biztosítása.

Postára adási határidő: 2017. május 22.

Adó 1+1 %:

A személyi jövedelemadó meghatározott részével az adózó felajánlás úton szabadon rendelkezhet. Ezen felajánlásokat csak olyan civil szervezetek vehetik igénybe, akik előzetesen regisztráltatták magukat a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál. A jogosultak listája ide kattintva érhető el.

Az adó 1+1% felajánlásáról az adóbevallástól függetlenül bármikor, de legkésőbb 2017. május 22-ig a 16SZJA EGYSZA lapján lehet rendelkezni. A rendelkezés érvényességének feltétele az adó megfizetése.

2016. évi személyi jövedelemadó bevallása elkészítésével kapcsolatosan forduljon hozzánk bizalommal elérhetőségeink valamelyikén:

• info@eckonyveloiroda.hu e-mail címen vagy
  • + 36 20 292 48 29 telefonszámon