Tudnivalók a feltöltőkártyás mobilok adategyeztetéséről

2017. január 1-től megváltoztak a feltöltőkártyás előfizetésekre vonatkozó jogszabályi előírások. Ennek célja a kártyák teljes beazonosíthatósága és a visszaélések elkerülése. A változások a már meglévő feltöltőkártyás előfizetőket is érintik, akiknek ezáltal adatszolgáltatási kötelezettsége keletkezett. Ezen kötelezettségnek legkésőbb 2017. június 31-ig, az arra megfelelő csatornákon keresztül, eleget kell tenni, máskülönben a tulajdonosok búcsút inthetnek addigi telefonszámuknak és a kártyán lévő egyenlegüknek.

feltöltőkártyás adategyeztetés

feltöltőkártyás adategyeztetés

Fontos információk az adategyeztetésről:

  • Az adategyeztetést nem csak a mobilokban található SIM-kártyákra kell elvégezni, hanem olyan eszközök esetén is, amelyet nem telefonálásra használnak. Pl. riasztóban, modemben, mérőórákban és meteorológiai állomásban működtetett SIM-kártyák esetében.
  • Az adategyeztetést akkor is elvégezheti a használó, ha azt korábban nem ő, hanem egy teljesen más személy vásárolta. Az egyeztetést követően vele új szerződést köt a szolgáltató, így innentől kezdve a jelenlegi használó lesz a szerződő fél.

 

Az adategyeztetés lehetőségei:

  • online
    • a Telekom felülete ide kattintva elérhető
    • a Telenor felülete ide kattintva elérhető
      a Telenor az online egyeztetést ajándék 20 hálózaton belüli perccel és 500MB adatforgalommal jutalmazza
    • a Vodafone felülete ide kattintva elérhető
      a Vodafone az online egyeztetésért cserébe 2 nap díjmentes beszélgetést ajándékoz
  • személyesen bármely üzletben
  • a résztvevő postahivatalokban
    • Telekom ügyfelek részére segítséget nyújtó postahivatalok listája ide kattintva elérhető
    • Telenor ügyfelek részére segítséget nyújtó postahivatalok listája ide kattintva elérhető
    • Vodafone ügyfelek részére segítséget nyújtó postahivatalok listája ide kattintva elérhető
  • telefonon
    • Telekom ügyfelek részére a +36 80 630 045-ös telefonszámon minden nap 7 – 22 óra között
    • Telenor ügyfelek csak abban az esetben tudják ezt a lehetőséget választani, ha őket a szolgáltató keresi fel
    • Vodafone ügyfelek a nap 24 órájában egyeztethetik adataikat a 1270-es számon

 

A törvény fő változásai:

  • maximális kártyaszám limit:
    • magánszemély esetében 10 db
    • cég, szervezet vagy egyéni vállalkozó esetében 50 db
  • TILOS a feltöltőkártyás előfizetés továbbértékesítése, ingyenes átadása csak a szolgáltató előzetes tájékoztatása esetén lehetséges. A SIM-kártya nem adható át más cégnek sem, viszont korlátozás nélkül átadható egyenesági leszármazottnak
  • a szolgáltató köteles a személyes okmányokat ellenőrizni a szerződés megkötése előtt
  • a szolgáltatónak 2018-tól évente ellenőriznie kell az adatok valódiságát
  • Magyarországon kiállított személyes okmányok hiányában csak személyesen az ügyfélszolgálatokon köthető új szerződés, online nem
  • a szolgáltató köteles a megfelelő rendvédelmi szervet értesíteni, ha bűncselekmény gyanúja merül fel szerződéskötéskor vagy az adategyeztetés folyamán
  • a rendvédelmi szerv értesítése alapján a szolgáltató köteles megszüntetni a hívószámot.

A gördülékeny ügyintézés miatt mihamarabb keressétek fel a számotokra legmegfelelőbb megoldási csatornát és segítsetek az adategyeztetésben nagyszüleiteknek, szüleiteknek és a gyerekeknek, hogy ne vesszen el a jól megszokott telefonszámuk!

VGyÉ